آخرین اخبار
کد مطلب: 79953
بيست ويکم تيرماه؛ روزي براي پاسداشت ?حيا?
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1210

به گزارش سلام لردگان, درفرهنگ اسلامي يکي از اساسي ترين موضوعات حجاب و عفاف و پوشش انسان به صورت خاص براي زنان است.

حجاب به معناي پوششي که زن را از دنياي مرد جدا مي کند طبق يک وظيفه اسلامي و به عنوان دستور بر زنان مسلمانان واجب شده است.

موضوع حجاب جدا از دستورات دين براي سلامت روح، جسم و فکر بشر امري ضروري است.

وضع قانون حجاب در اسلام بر مبناي محدود کردن زنان نبوده بلکه اسلام خواسته که زن و تمتعات مرد از او محدود به محيط خانواده باشد.

يک استاد حوزه علميه و مشاور امور خانواده درگفت وگو با گزارشگر ايرنا اظهار داشت: حجاب و عفاف از ارزش هاي مهم در تعاليم اسلامي است که توجه به آن نيازمند زمينه هاي فرهنگي، اجتماعي به عنوان بستر و اشاعه آن نيازمند آموزش هاي بنيادين و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و اجتماع است.

?زهرا حامدي? افزود: بديهي است که شرايط مساعد اجتماعي براي ارزش تلقي کردن و الگو پذيري از اين فرهنگ، نيازمند دروني و نهادينه شدن حجاب در وجود افراد است.

وي گفت: رسيدن به جامعه و محيطي عاري از بي حجابي و بي عفتي، نيازمند مشارکت و توجه جدي همه نهادها و دستگاه ها به صورت مستمر و هدفمند و زمينه سازي براي تحقق اين مهم است.

اين کارشناس مذهبي تصريح کرد: رعايت عفاف و حجاب، در سلامت و پاکي جامعه موثر است و نشان دهنده تقويت ايمان، عمق اعتقادات و حفظ حريم زن و مرد است.

حامدي افزود: رعايت عفاف و حجاب بنيان خانواده را تحکيم مي بخشد و بستر لازم را براي تربيت صحيح نسل امروز و فرداي جامعه فراهم مي کند.

وي ادامه داد: رعايت حجاب و عفاف از وظايف شرعي و قانوني هر مرد و زن مومني است و بي توجهي نسبت به آن، باعث رواج گناه و فساد و در نهايت محدوديت زن خواهد شد.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس